Everyone is Connected

20120220

Motorola melancarkan Xoom 2


Motorola melancarkan sebuah komputer tablet baru yang berkuasa di Australia hari ini sama seperti maklumat lanjut muncul kira-kira upgrade iPad Apple yang akan datang.

Syarikat telefon mudah alih hari ini akan melancarkan tablet kedua, Xoom 2, menawarkan satu bentuk yang lebih tipis, skrin kalis calar dan splash-proof body, termasuk pemproses yang lebih cepat dan berat yang lebih ringan daripada tablet Apple yang terkemuka di pasaran.

Google Android tablet juga boleh dipasang menjadi sebuah filem televisyen atau menunjukkan streaming dari PC dan akan menelan belanja sebanyak $ 720 atau $ 59 setiap bulan dalam tempoh dua tahun dari Telstra.

Pengurus pemasaran produk Motorola, Sean Pyper berkata Xoom 2 ialah naik taraf yang besar terhadap usaha pertama syarikat yang dilancarkan pada Mei tahun lepas. "Xoom 2 adalah yang tertinggi melaksanakan 10.1 inci tablet di pasaran sekarang dengan pemproses dual-core 1.2GHz, dan yang menjadikan ia lebih cepat yang beberapa tablet utama,'' katanya.

Tetapi Motorola akan menghadapi persaingan utama daripada Apple, dengan bocor gambar yang baru muncul dari laman web Taiwan semalam menunjukkan iPad Apple dengan kamera lapan megapiksel belakang dan lebih bulat tepi. IPad seterusnya juga dikhabarkan menampilkan skrin yang lebih tajam, pemproses yang lebih pantas dan mungkin juga 4G sambungan internet apabila ia dilancarkan bulan depan.

Pengarah telsyte penyelidikan Foad Fadaghi berkata tawaran baru Motorola adalah sebahagian daripada "Meal tablet baru yang datang ke pasaran'' sebelum Apple muncul 2012. Tablet lain yang dijangka melancarkan lama termasuk model daripada Sony dan Samsung.

"Anda boleh memahami mengapa Motorola membawa produk sekarang, sebelum iPad 3 datang ke pasaran,'' katanya." Sudah tentu ia merupakan satu cabaran yang disegani dan ia mungkin untuk merebut banyak perhatian.'' Apapun, Fadaghi berkata Motorola Xoom 2 dan lain-lain tablet berasaskan Google dapat mencari fanbase bersemangat di Australia, walaupun pengguna boleh mengharapkan untuk membayar kurang untuk mereka daripada untuk model terkemuka di Apple.

Telsyte menjangka Di Australia daya beli lebih daripada 2 juta tablet dalam tahun 2012, selepas 1,4 juta in diambil tahun lepas. Sumber(dailytelegraph)

 

0 komentar: