Everyone is Connected

20120226

Video iPad 3 Retina Display diklaim diverifikasi dalam analisis

IFixit tapak pembaikan Tech telah menganalisis paparan iPad berupa 3 yang diperolehi oleh MacRumors minggu lepas. Analisis baru backs-up itu bahawa ia adalah sesuatu Retina Display

Jika ada satu perkara yang kita hampir boleh katakan pasti akan muncul di iPad 3, Retina Display resolusi baru super tinggi. Lebih banyak bukti bahawa ciri baru yang paling spekulasi sebenarnya akan menjadi kenyataan telah tiba ihsan daripada laman web iFixit.

Situs ini telah dihantar layar iPad 3 yang diklaim diperolehi oleh MacRumours dan tertakluk kepada analisis lanjut di bawah mikroskop.

Dalam video yang disiarkan di laman web ini, iFxit dapat mengesahkan permintaan MacRumors bahawa paparan sememangnya membanggakan QXGA 2048x1536 paparan, yang kepadatan piksel dua daripada iPad 2.

Ini bermakna display clocks baru di sekitar 260ppi, yang jatuh pendek daripada 300 + ppi Apple menggunakan kualiti Paparan Retina, tetapi sebagai orang cenderung untuk memegang tablet jauh dari wajah mereka, dirasakan ketumpatan sewaktu dengannya dipaparkan pada iPhone 4,iPhone 4S dan iPod Touch.

iFixit juga cuba power-up paparan dengan menyambungkan iPad 2. Walau bagaimanapun, cuba membuktikan gagal sebagai paparan baru ini adalah bertentangan dengan logik yang sedia ada papan iPad.Sumber(ifixit)

 

0 komentar: