Everyone is Connected

20101011

BlackBerry diharapkan. Pada Keuntungan Share Walaupun Tekanan Kompetitif




Research in Motion (NASDAQ: RIMM) BlackBerry pangsa pasar di telefon yang dijual meningkat dari 0.3% pada tahun 2004 menjadi 2,7% pada tahun 2009 [1].Kami menganggarkan bahawa RIM akan melihat peningkatan pasaran kerana pertumbuhan pasaran smartphone dalam pasaran telefon bimbit secara keseluruhan.Walaupun campuran smartphone dalam pasaran telefon tumbuh, pemandangan smartphone sangat kompetitif dengan pemain seperti Apple (NASDAQ: AAPL), Motorola (NYSE: MOT), Nokia (NYSE: NOK) dan Google (NASDAQ: GOOG) berlumba-lumba untuk kepimpinan.
Saat ini kami mempunyai Trefis anggaran harga $ 72 untuk saham Research in Motion, sekitar 55% di atas harga pasaran saat ini sebesar $ 48.
Meningkatnya permintaan anda akses e-mel terus menerus yang mendorong adopsi smartphone antara pelanggan syarikat dan runcit sama. Peningkatan ketersediaan rangkaian wayarles berkelajuan tinggi membolehkan konvergensi suara dan data pada peranti seperti BlackBerry. Selain itu, smartphone mempunyai banyak potensi pertumbuhan di pasaran negara-negara membangun seperti India dan Cina.
Walaupun pengenalan bersaing smartphone, RIM BlackBerry tetap menonjol di antara pelanggan perniagaan besar kerana track record atas keselamatan dan kebolehpercayaan. RIM juga bekerja untuk membuat yang lebih luas aplikasi yang terdapat pada telefon BlackBerry-nya sehingga dapat bersaing lebih baik dengan Apple, yang menawarkan sebuah platform aplikasi yang kaya.
Namun, peningkatan populariti Apple iPhone dan telefon berasaskan Android boleh menjadi rintangan bagi pertumbuhan BlackBerry.

0 komentar: