Everyone is Connected

20101012

Membuat Panggilan video Percuma dari iPhone anda via Yahoo Messenger 2.0


Yahoo Messenger.
 Aplikasi jaringan sosial yang sangat popular, telah mencapai versi 2.0 pada platform IOS,ia menambahkan sokongan video call percuma melalui WiFi, kemampuan untuk menempatkan dan menerima panggilan suara, dan multitasking, untuk peranti yang menjalankan 4.0 firmware yang lebih besar.
"Berhubung dengan rakan-rakan anda di IM menggunakan video dan suara dengan aplikasi Yahoo Messenger terbaru untuk iPhone," Baca update dari Yahoo!.
"Membuat suara percuma dan panggilan video ke teman Messenger anda, kos rendah panggilan ke darat atau telefon bimbit, panggilan video-plus mendapatkan ciri-ciri baru seperti multitasking, notis segera dan SMS percuma."
Senarai ciri-ciri app yang telah telah dikemaskini untuk menyertakan rujukan untuk penambahan baru.
Menurut pemaju, Yahoo Messenger untuk IOS kini boleh digunakan "untuk membuat panggilan video dan streaming video langsung satu-ke-satu." Adalah ciri-ciri yang eksklusif untuk iPhone 3GS dan iPhone 4 pengguna yang menjalankan IOS 4.1.
Peliknya, Yahoo! tidak mengatakan apa-apa tentang iPod touch generasi keempat yang disokong, meskipun peranti diketahui membanggakan bukan satu kamera, tapi dua kamera untuk panggilan FaceTime.
Panggilan video boleh ditempatkan antara peranti mobile yang dilengkapi dengan kamera, serta antara iPhone dan Mac atau PC anda. Satu-satunya keperluan adalah Sambungan WiFi untuk pengguna iPhone.
   Seperti disebutkan di atas, aplikasi itu juga dilihat bukan panggilan suara sekarang. Pengguna boleh membuat panggilan suara percuma kepada rakan Yahoo! mereka Messenger, atau tempat dan menerima panggilan murah dari teman-teman di darat mereka atau telefon bimbit.
Pengguna juga boleh membuat panggilan antarabangsa dengan kos rendah dengan akaun Yahoo! voice Phone Out. Malangnya, ciri ini disedia bagi pengguna premium di negara pilih.
Akhirnya, sokongan multitasking membolehkan aplikasi Messenger IOS Yahoo! untuk bekerja dengan aplikasi lain, sementara Messenger iPhone sendiri berjalan di latar belakang. Ini juga merupakan ciri-ciri disokong pada peranti generasi baru saja.
Sebagai pengguna harus sudah tahu, ada juga pilihan untuk menghantar mesej percuma SMS via Messenger. Namun, di beberapa kawasan, penerima SMS akan dikenakan bayaran oleh pembekal mereka.sumber(news softpedia)
http://news.softpedia.com/news/Make-Free-Video-Calls-from-Your-iPhone-via-Yahoo-Messenger-2-0-160485.shtml
Download yahoo!messenger untuk iOS(free)http://handheld.softpedia.com/get/Chat/Yahoo-Messenger-83223.shtml

0 komentar: