Everyone is Connected

20101009

Penggunaan BlackBerry Akan Terus Di UAE

Emiriah Arab Bersatu (UAE), pusat kekuatan kewangan di Timur Tengah, Jumat mengumumkan bahawa mereka telah mencapai kesepakatan dengan pembekal perkhidmatan dan tidak akan lagi menangguhkan perkhidmatan BlackBerry.
Kerajaan UAE dahulu mengancam akan menyekat penggunaan Blackberry kerana keselamatan nasional yang diterbitkan berkisar seputar sifat dari perkhidmatan ini, yang oleh-proksi kerajaan berlalu.
Setelah perundingan dengan berpusat di Kanada Research in Motion (RIM), yang membuat telefon, kerajaan Telekomunikasi Regulatory Authority (TRA) telah menunjukkan perkhidmatan tidak akan ditangguhkan.
Sebelum perjanjian, semua perkhidmatan yang dikendalikan oleh pelayan di luar negeri pada rangkaian disulitkan.
Itu tidak dibuat jelas apa perjanjian mensyaratkan, tetapi beberapa negara di Teluk, termasuk negara-negara lebih jauh seperti India, telah menyatakan kebimbangan ketidakmampuan untuk memantau maklumat, yang dapat membuktikan risiko keselamatan.
Ancaman UAE untuk menangguhkan perkhidmatan disambut dengan kritikan dan perbandingan ke Arab Saudi, tetapi pada kenyataannya kesepakatan semua antara RIM dan UAE kemungkinan besar akan serupa dengan yang dinikmati oleh Amerika Syarikat, di mana perjanjian negara-khusus berlaku membolehkan kerajaan untuk melaksanakan untuk mengakses maklumat tertentu.

0 komentar: