Everyone is Connected

20101011

Dear Nokia, If US Developers Don’t Come Now, I’m Afraid They Never Will

Kita semua tahu bahawa walaupun ada banyak pemaju aplikasi di Asia, Eropah dan Afrika, untuk siapa coding untuk Nokia, dan Symbian lebih khusus, ada di dalam senarai keutamaan tinggi, masih ada banyak syarikat perisian yang menakjubkan di Amerika Utara yang lebih suka bermain lotere dengan menerbitkan judul mereka pada IOS dan Android antara persaingan sengit oleh ratusan ribu aplikasi lain, selain main The Wheel of Fortune dan bekerja pada Symbian dimana mendapatkan kemasyhuran pun hampir jaminan.


  Jadi, mengapa kita membuat kenyataan bahawa jika pemaju tidak datang sekarang,kita rasa mereka tidak akan pernah? Nah karena tiga faktor dasarnya.    


Yang pertama:  Adalah 10 juta dolar hadiah pertandingan Nokia telah dilancarkan dengan AT & T to pengembang di Amerika Utara yang melepaskan aplikasi mereka di Store Ovi.

Yang kedua:   adalah Nokia Developer Day yang diadakan selama syarikat CTIA, salah satu 
konvensyen yang terbesar di Amerika Syarikat, beberapa hari yang lalu di mana mereka menjelaskan proses pembangunan untuk Symbian menggunakan Qt, Web Runtime dan Flash, dan bagaimana menerbitkan pada Ovi Store dengan hampir tanpa bayaran.


Yang ketiga:   adalah bahawa mereka membahagikan satu N8 Nokia untuk setiap hadir di persidangan pemaju, yang menambah sampai ke semua N8s bahawa mereka juga berikan kepada pemaju selama Nokia World 2010.


     Jadi jika anda seorang pemaju aplikasi dan anda hanya mengetahui bahawa itu relatif mudah dan menguntungkan untuk membuat aplikasi dan game untuk Symbian selama Hari Pemaju, anda hanya menyerahkan telefon untuk memastikan anda boleh menguji aplikasi anda pada hal yang nyata dan tidak sebuah emulator, dan anda tahu bahawa jika anda melakukan pekerjaan dengan baik, anda mungkin berakhir dengan jumlah yang besar sekali dari cash di pertandingan negara besar, tapi anda masih tidak dapat arsed untuk bekerja pada sebuah aplikasi Symbian untuk Store Ovi, maka ada sesuatu yang secara fundamental salah dengan persepsi Nokia di Amerika Syarikat dan kita takut itu terlalu sedikit dan terlambat untuk memperbaikinya.fonearena
http://www.fonearena.com/blog/24344/dear-nokia-if-us-developers-dont-come-now-im-afraid-they-never-will.html

0 komentar: