Everyone is Connected

20120121

Apple Melancarkan iBooks 2 Untuk iPad





Nampaknya bahawa secara beransur-ansur Apple akan kembali kepada strategi yang menjadikannya begitu popular dan yang produk yang ejaan inovasi. Kini, syarikat itu menyerang pasaran di mana pemain seperti Amazon telah berkembang maju sejak beberapa bulan yang lalu. Apple melancarkan iBooks 2 untuk iPad dalam usaha untuk mengambil bahagian tertentu dalam pasaran $ 8 bilion buku teks elektronik.

Pada hari Khamis, Apple Inc telah melancarkan 2software iBooks, berkata untuk membentuk semula dan meningkatkan pasaran pendidikan di Amerika Syarikat dan menaikkan kadar iPad sedang digunakan dalam sektor ini. Reuters menulis bahawa "rancangan awal adalah untuk membolehkan pelajar untuk membeli buku-buku mereka secara langsung melalui Apple dan bukannya melalui daerah sekolah mereka". Dalam erti kata lain, iPad bagi setiap pelajar.

Apple bekerja pada projek dengan penerbit Pearson PLC, McGraw-Hill Cos Inc dan Houghton Mifflin Harcourt. Ketiga-tiga penerbit mencakupi 90 peratus daripada buku teks yang dijual di seluruh Amerika Syarikat. Terry McGraw, ketua eksekutif McGraw-Hill, berkata:

"Saya memberikan apa-apa tanda yang luar biasa untuk Steve Jobs dan Apple untuk mempunyai wawasan ini dan menolak melalui iPad". McGraw percaya bahawa inisiatif baru Apple "akan membuka pasaran di luar sekolah tinggi dan universiti kepada pengguna setiap hari. Malah, McGraw telah tidak syak lagi bahawa projek "akan membuka sebuah agensi pembelajaran untuk sesiapa dan di mana-mana sahaja".

Pelancaran perintis projek ciri-ciri buku yang dijual pada harga $ 14,99 setiap satu pada iPad. Apple akan mengambil potongan setiap jualan, tempat di sekitar 30 peratus.
Bermula Khamis ini, iBooks 2 boleh didapati sebagai aplikasi percuma pada iPad.Apple Pemasaran Ketua Phil Schiller berkata masa untuk mencipta semula buku teks kini dan iPad menawarkan alat yang hebat untuk itu. "Adalah sukar untuk tidak melihat bahawa buku teks tidak sentiasa alat pembelajaran yang ideal. Ia agak rumit, "katanya.

Semasa pembentangan. Schiller menjelaskan bahawa, pada masa ini, guru perlu membantu dalam mendidik anak-anak dan Apple berada di situ untuk menyampaikan.

Pada masa yang sama, Ketua Apple Internet Eddy Cue percaya bahawa pelajar muda akan memahamkan iPads dengan cepat. Beliau menekankan bahawa iPad sangat berpatutan dari $ 499.

Semalam, Apple turut melancarkan aplikasi baru percuma, Pengarang iBooks, yang boleh didapati secara percuma di App Store Mac. Pada asasnya, dengan aplikasi ini sesiapa sahaja boleh dengan mudah membuat sebuah buku. Sumber(dailygossip)

0 komentar: