Everyone is Connected

20111105

Gerak isyarat iPad Akan Ditambah IOS 5.0.1 Beta Update

pemilik iPad kini boleh melihat ke hadapan untuk Apple IOS firmware update, sebagai IOS 5.0.1 beta telah pun pilihan kepada pemaju. Kemas kini perlu disediakan untuk orang awam dalam masa beberapa minggu kedepan dan akan disediakan pepijat dan ciri-ciri baru kepada pengguna iPhone dan iPad serupa.

Apabila ia datang kepada iPad asal, gerak isyarat jari berbilang yang pada asalnya dimasukkan ke dalam IOS 4,3 beta kemas kini yang tidak pernah dikerahkan akhirnya membuat cara mereka ke dalam update IOS 5.0.1. Gerak isyarat ini termasuk 4 dan 5 gerak isyarat jari yang menjalankan fungsi yang berbeza termasuk kembali ke skrin utama tanpa menekan butang rumah, app bertukar dan multitasking akses dok. Pemilik iPad 2 menikmati gerak isyarat pelbagai jari ini dari awal IOS 5 pada peranti mereka.

Kini, ciri-ciri tambahan ini akan datang ke iPad asal dengan kemas kini seterusnya. Ini tidak bermakna bahawa pemilik iPad 2 telah ketinggalan keseronokan. Mereka juga akan mendapat pepijat untuk lubang keselamatan yang membuatkan ia sesuai untuk mengakses iPad 2 tanpa kod laluan. Aplikasi terakhir yang digunakan boleh dilihat menggunakan Cover Smart dengan hanya menekan butang kuasa sehingga mematikan slider muncul, membuka dan menutup Cover Smart dan mengetik Batal. Apple menutup jalan untuk menerobos ini dalam IOS 5.0.1, walaupun ia bukan satu ancaman keselamatan utama.

Update juga membetulkan beberapa bug yang melibatkan dokumen iCloud dan imlak suara untuk pengguna dengan aksen Australia. Bukan sahaja ini, tetapi bawah pengguna 4S akan gembira untuk mengetahui bahawa IOS 5.0.1 beta update menangani masalah bateri yang dilaporkan oleh sesetengah pengguna. IOS 5 updaters dan pemilik iPhone 4S telah mengalami lebih pendek daripada jangka hayat bateri yang dijangka dalam beberapa kes. Nasib baik, Apple telah menemui beberapa bug yang menyalahkan dan membetulkan mereka dalam kemas kini. Pemilik iPad dan iPad 2 boleh mengharapkan pelepasan am IOS 5.0.1 dalam tempoh beberapa minggu akan datang. Sumber(theipadguide)

0 komentar: