Everyone is Connected

20111111

Nokia Mendedahkan N9 PR 1.1 Update Pada MeeGo, N9 PR 1,1





Sebagai bahagian daripada usaha untuk terus hidup di tengah-tengah persaingan yang sukar, Nokia telah memperkenalkan Nokia N9 PR 1.1 update terhadap sistem operasi MeeGo. Mungkin, New N9 PR 1,1 mungkin satu telefon lepas dari pembuat Finland mudah alih pada MeeGo OS, bersama dibangunkan oleh Nokia dan pembuat cip Intel. Nokia telah menandatangani perjanjian dengan Microsoft untuk menghasilkan telefon bagi sistem pengendalian Windows Phone semata-mata. Apa pun boleh, New N9 telefon pada MeeGo terlalu besar dengan papan kekunci Swype, membaca tag NFC dan banyak lain-lain ciri-ciri yang luar biasa. Lagi details N9 dipertingkatkan lagi akan datang. Butir-butir yang ada dihuraikan di bawah.

Teknikal spesifikasi

Display: New Nokia N9 telefon yang mempunyai skrin sentuh 3,9 inci dengan keyboard Swype. Paparan kelihatan cukup indah dan lancar memasukkan ke dalam badan polikarbonat telefon.

Swype keyboard: keyboard Swype ciri mercu tanda telefon Nokia. Keyboard akan membantu anda menaip teks semata-mata. Keyboard menambah ke dalam keindahan N9 PR update 1,1.


MeeGo: MeeGo "Harmattan" adalah satu projek bersama oleh Intel dan Nokia.Perisian ini akan berlangsung pada telefon pintar Nokia yang baru. Walau bagaimanapun, Nokia telah hilang minat dalam projek ini selepas perjanjian dengan Microsoft untuk mengeluarkan penyelesaian perkakasan Windows Phone. Masa depan MeeGo betul dalam kekisruhan sekarang.

Kamera yang lebih baik: Akan ada kamera yang lebih baik di belakang pada Nokia N9 PR update 1,1. Lebih banyak butiran mengenai kamera tidak disediakan.

Ciri-ciri

Membaca tag NFC adalah salah satu ciri-ciri yang luar biasa telefon Nokia. Terima kasih kepada ciri tersebut, telefon serta-merta boleh berinteraksi dengan tags NFC.Peranti ini juga mempunyai kawalan muzik pada skrin kunci. Anda akan mampu untuk mengawal muzik walaupun peranti papan kekunci-dikunci. Nokia N9 PR 1,1 mempunyai ciri-ciri menangkap foto yang lebih baik. Anda boleh merakam imej-imej dan video dengan penapis warna seperti hitam & putih, jelas, negatif dan sepia.Antara satu sama lain ciri utama ialah kemampuan berkuasa multitasking. Menukar antara aplikasi dan program akan menjadi lebih mudah dan anda juga boleh menyimpan banyak aplikasi dibuka pada satu-satu masa. Lebih cepat MfE integrasi synch, bunyi pembatalan dan Twitter beberapa ciri ketara telefon pintar Nokia yang lain.

Kekurangan

Sejak maklumat lanjut dan ciri-ciri komputer teknologi telefon Nokia yang baru tidak boleh didapati, ia tidak mudah untuk mengatakan apa yang bidang telefon telah kekurangan. Sesungguhnya, ia adalah jelas Nokia N9 PR 1.1 tanpa kamera depan.Ini bermakna anda tidak akan mampu untuk berbual video dengan rakan-rakan anda di telefon. Dan lagi kekurangan yang lain adalah bahawa ia sedang berjalan diMeeGo. Nokia sememangnya telah melancarkan telefon untuk menjalankan pada MeeGo. Namun, OS tidak berkeupayaan untuk pesaing-pesaing seperti Android dan Windows Phone.

Harga atau kebolehdapatan sesuatu

Pembuat telefon Finland telah tidak mendedahkan tag harga yang akan datang di N9 PR update 1,1. Ia tidak juga jelas apabila telefon akan mendarat di kedai-kedai.

Hasil ditambah

Nokia N9 PR 1,1 satu sama lain pencabar yang cemerlang dalam pasaran telefon pintar global. Dengan komponen-komponen perkakasan dan ciri-ciri yang lebih baik, telefon dari Nokia akan membuat beberapa pergerakan dalam pasaran global. Walau bagaimanapun, yang dijalankan pada MeeGo OS, peranti tidak mungkin menimbulkan ancaman serius sama ada Android atau platform Windows Phone. Nokia juga datang dengan satu set telefon pada Windows Phone. Sumber(nvonews)

0 komentar: