Everyone is Connected

20111128

IOS 5 & 5.0.1 jailbreak: Ac1dSn0w 'Menyokong iPhone 4, 3GS, iPad dan 4G iPod Touch


Apple Inc telah dipindahkan ke patch mana-mana lubang yang berpotensi dalam IOS 5 operasi sistem mudah alih yang dijumpai oleh Dev hacking Kronik kolektif. Sebagai tindak balas, pasukan itu mengeluarkan alat "Reporter", untuk memastikan mereka menerima semua laporan kemalangan dari Apple iOS5 peranti.

Di tengah-tengah semua keseronokan yang dijana oleh acitivity dalam community jailbreakng, di sini adalah berita yang lebih banyak. Pasukan PwnDev telah dilepaskan utiliti jailbreak baru, yang dipanggil "Ac1dSn0w", untuk kedua-dua IOS 5 dan 5.0.1. "Kita gembira untuk mengumumkan bahawa kita baru sahaja dilepaskan Beta 1 Ac1dSn0w untuk Mac OS X Lion (juga perlu bekerja pada Snow Leopard).

Ac1dSn0w membenarkan anda untuk jailbreak iDevice anda terikat. Ia juga menyediakan ciri-ciri seperti Boot terikat, Pwned DFU , dan Pemulihan Keluar untuk mendapatkan peranti anda daripada Loop Pemulihan, "Pasukan PwnDev tweeted. Jailbreak terikat "Ac1dSn0w" menyokong iPhone 3GS, iPhone 4, iPod Touch 4G dan iPad asal, semua berjalan pada IOS 5 dan IOS 5.0.1, untuk tethered jailbreak dan dilaporkan lebih mudah daripada "Redsn0w" dan "Sn0wbreeze". Utiliti ini juga termasuk ciri-ciri seperti "Pemulihan Keluar" dan "Pwned DFU".

Untuk informasi lebih lanjut tentang "Ac1dSn0w", klik di sini.

Tim PwnDev mengatakan utilitas mereka masih dalam tahap awal pengembangan dan meskipun hanya dapat melakukan jailbreak ditambatkan untuk saat ini, diharapkan dapat melakukan jailbreaks jauh segera. Menurut sebuah laporan iPhoneism, dengan menginstal program server pada OS seperti Linux, OS X atau Windows, "Ac1dSn0w" akan mampu untuk jailbreak perangkat Apple, menggunakan program klien, dari mana saja di dunia.

Masalah Hukum
Menurut "MuscleNerd" dari iPhone Dev-Team, Tim PwnDev itu "Ac1dSn0w" berisi kode Apple hak cipta yang telah didistribusikan secara ilegal. Oleh karena itu, untuk berada di sisi aman, mungkin lebih baik untuk tetap dengan Redsn0w Dev Team, yang dapat menambatkan semi-jailbreak IOS 5.x pada iPhone 4, 3GS, 1 iPad dan iPod Touch. Sumber(ibtimes)

0 komentar: