Everyone is Connected

20111217

Adobe Rilis Final Mobile Flash update, termasuk Sokongan Ice Cream Sandwich



Flash versi mobile telah perlahan disusutkan nilai dengan munculnya browser HTML5-capables, Adobe masih ingin mendorong keluar update terakhir ke Flash Player untuk perangkat Android.


Diumumkan dalam sebuah posting blog resmi hari ini, Adobe mendorong keluar Flash Player versi 11.1 untuk perangkat Android. Perangkat lunak baru menyokong 4,0 versi sistem operasi Android atau dikenal sebagai Sandwich Es Krim. Update untuk Flash Player tersedia di Android Market dan pemilik merek Samsung baru Galaxy Nexus dapat men-download update segera.

Adobe juga mengumumkan rilisan mendatang dari Adobe AIR 3.1, perangkat lunak yang membantu membawa aplikasi memanfaatkan Flash untuk berbagai platform. Menggunakan Adobe AIR 3.1, pengembang dapat membawa aplikasi ke Amazon Kindle Fire, Barnes dan Noble sudut dan BlackBerry Playbook serta platform Apple dan Android. Adobe akan terus mendorong keluar perbaikan bug dan update keamanan untuk versi mobile Flash Player, namun tidak akan lagi melanjutkan pengembangan produk dalam hal fitur baru. Pejabat Adobe mengklaim beralih ke pengembangan HTML5 dan akan mencari cara untuk mengintegrasikan Flash ke aplikasi HTML5 dan produk pengembangan Web. Dalam hal PC desktop dan laptop, Flash Player 12 ini sedang dalam pengembangan dan perusahaan(syarikat)sedang mencari cara untuk mengintegrasikan Flash ke situs HTML5.

Microsoft baru-baru ini mengumumkan bahawa versi Metro gaya Windows 8 tidak lagi akan menyokong plugin dalam Internet Explorer 10. Ini bermakna bahawa para pengguna tidak akan mampu untuk memasang Adobe Flash versi metro, mungkin juga faktor penyumbang kepada keputusan Adobe untuk memberi tumpuan kepada pembangunan HTML5. Walau bagaimanapun, pemilik Windows 8 yang menggunakan gaya desktop tradisional akan mampu untuk memasang Adobe Flash dan melihat animasi Flash dalam Internet Explorer 10. Walaupun tiada tarikh keluaran telah diumumkan untuk versi baru Windows, Microsoft merancang untuk menunjuk-nunjuk sistem operasi yang baru di Consumer Electronics Show yang akan datang pada Januari 2012 serta melepaskan beta awam perisian pada Februari 2012. Sumber(digitaltrends)

0 komentar: