Everyone is Connected

20111217

iTunes Match: lima perkara yang anda perlu tahu


Apple telah melancarkan perkhidmatan Match iTunes di Britain. Untuk £ 21,99 pertahun,pengguna boleh membuat sandaran library muzik mereka kepada pelayan Apple Cloud. Trek yang dalam katalog iTunes akan ditambah secara automatik, tanpa perlu untuk dimuat naik. pelanggan iTunes Match akan dapat memuat turun library mereka kepada iPod Touch mereka,iPad dan iPhone.

1. Ia merupakan satu sandaran yang mudah diakses library muzik anda
Salah satu sebab yang baik untuk mendaftar Match iTunes adalah untuk mempunyai sandaran library iTunes. Jika sesuatu terjadi kepada cakera keras anda atau iPhone anda, maka anda akan dapat memulihkan library anda dengan cepat. Match iTunes juga akan mengekalkan penilaian lagu anda dan ia harus cocok playcounts juga, walaupun sesetengah pengguna melaporkan masalah ini pada masa ini.

2. Match iTunes akan menyediakan muat turun high quality
Apabila Apple sepadan dengan lagu-lagu anda dengan katalog secara automatik akan menaik taraf mereka kepada 256 kilobits sesaat, walaupun asal anda dalam kualiti yang lebih rendah. Jika anda mempunyai banyak MP3s lama yang dikodkan pada 128Kbps, atau mungkin lebih rendah, maka Match iTunes adalah cara yang cepat dan murah untuk menaik taraf.

3. Terdapat had sebanyak 25,000 songs
Pada masa ini Padanan iTunes adalah terhad kepada 25,000 songs. Mana-mana trek bahawa anda telah dibeli dari iTunes dengan akaun yang anda gunakan untuk sign up untuk Match tidak akan dikira dalam mengira jumlah itu. Yang perlu banyak ruang bagi kebanyakan orang, tetapi mereka dengan library yang lebih besar akan perlu prune koleksi mereka atau membuat beberapa keputusan tentang apa yang meninggalkan. Ia tidak jelas sama ada Apple akan menawarkan simpanan tambahan kemudian. Match iTunes tidak akan menerima fail-fail lagu yang lebih besar daripada 200MB.

4. Ia perkhidmatan muat turun, bukan perkhidmatan penstriman
Sebaik sahaja muzik anda pada Match iTunes, anda akan mampu untuk memainkan muzik anda sehingga hingga 10 peranti, termasuk maksimum lima komputer. Walau bagaimanapun, ia bukanlah perkhidmatan penstriman seperti, sebagai contoh, Spotify. Apabila anda mahu memainkan album, anda akan perlu untuk mendapati bahawa album di dalam library anda dan kemudian memuat turunnya ke peranti yang anda ingin bermain di. Menghidupkan pada iTunes Match pada iPhone anda, misalnya, akan memadam muzik yang disimpan pada telefon dan anda akan perlu untuk menggantikannya dengan memuat turun lagu-lagu dari koleksi iCloud anda.

5. Match iTunes menambah beberapa ikon baru
Sebaik sahaja anda telah iTunes Match membolehkan, pelbagai ikon baru akan muncul di sebelah beberapa lagu-lagu anda. Trek boleh Menunggu untuk dipadankan, tidak layak untuk padanan atau dihapus dari iCloud. iTunes juga akan memberitahu anda apabila terdapat ralat semasa memuat naik lagu atau apabila perkhidmatan telah menemui satu ulangan. Sumber(telegraph)

0 komentar: