Everyone is Connected

20111225

Berspekulasi Pilihan: iPhone 5 vs Galaxy Nexus 2





Kedua-dua Telefon ini, iPhone dan Samsung Galaxy Nexus terkenal telefon bimbit dalam pasaran telefon pintar. Oleh kerana ciri-ciri canggih dan reka bentuk bergaya, kedua-dua telefon bimbit jual seperti goreng pisang panas di kedai-kedai, dalam talian dan tiap-tiap cara jualan lain.

iPhone telah menyaksikan pelbagai versi, dengan masing-masing superseding  dalam spesifikasi, gaya, reka bentuk dan banyak ciri-ciri lain.Apabila Samsung melancarkan Galaxy Nexus, ia cukup jelas bahawa ia ditujukan untuk mencapai target pasaran iPhone. Kedua-dua telefon mempunyai ciri-ciri bentuk dan diingini oleh pelbagai pelanggan.

Tetapi, bagaimana jika tahun 2012 akan membawa pelancaran iPhone 5 dan Samsung Galaxy Nexus 2? Apakah ciri-ciri mereka yang akan menarik pelanggan ke arah mereka? Penambahbaikan apa yang boleh dibuat kepada versi yang telah sedia ada yang dikeluarkan pada tahun ini? Mari kita lihat beberapa ciri-ciri yang kita berharap dapat melihat dalam versi seterusnya kedua-dua telefon.

iPhone 5:
IPhone telah mencipta satu nikmat pelanggan yang setia. Setiap versi iPhone telah menyaksikan perkembangan baru dan jauh mencapai ciri-ciri yang memastikan bahawa asas pelanggan hanya meningkat setiap tahun. Sila lihat di beberapa ciri-ciri yang kita ingin lihat dalam iPhone 5 dibawah.

Design Sleeker: Walaupun iPhone 4S mempunyai reka bentuk yang canggih, ia masih kelihatan agak bersaiz besar. iPhone 5 harus mempunyai reka bentuk sleeker yang banyak, memberikan melihat kontemporari. Ini sudah tentu akan memberikan kelebihan berbanding model sebelumnya.

Fizikal Keyboard: Tiap-tiap model iPhone telah tidak mempunyai ciri ini. Banyak pelanggan iPhone mahu boleh menggunakan papan kekunci fizikal boleh menghantar mesej segera, balas e-mel dan melakukan lebih banyak. Pelancaran iPhone 5 dengan papan kekunci fizikal akan mempunyai semua mata Kenalan dan sudah tentu akan melahirkan generasi baru model iPhone.

8-Megapiksel Kamera depan / belakang: iPhone 4S datang dengan kamera 8MP di belakang dan satu yang layak di hadapan. Walaupun jelas kamera tidak dapat ditandingi, mempunyai kamera 12 megapiksel pada iPhone 5 baru sudah tentu akan menjadi bonus, walaupun ia tidak syak lagi akan menjadi satu lagi cam 8MP tetapi lebih dipertingkatkan.

Face Recognition Security: Memasang Face Recognition Security pada iPhone 5 baru akan memberi pengguna telefon water keselamatan yang ketat, memastikan bahawa mereka mempunyai ketenangan fikiran pada setiap masa.

Hayat Bateri yang lebih baik: Apple telah sentiasa bekerja pada ciri ini dan ini telah dilihat dalam setiap model iPhone, dengan setiap satu mempunyai jangka hayat bateri yang lebih baik daripada model sebelumnya.

Samsung Galaxy Nexus 2:
Samsung Galaxy Nexus pesaing yang sukar iPhone 4S. Tidak syak lagi bahawa iPhone 5 akan mempunyai ciri-ciri yang lebih maju daripada 4S dan inilah mengapa Nexus 2 juga akan perlu membawa dalam beberapa penambahbaikan untuk bersaing dengan iPhone baru.

8-Megapiksel Kamera: Galaxy Nexus saat ini mempunyai kamera 5 megapiksel, yang cukup baik untuk bersaing dengan iPhone 4S. Sejak kita membuat spekulasi bahawa iPhone 5 akan mempunyai kamera 8.0 megapiksel, walaupun 12 akan lebih baik, Samsung perlu menambah kanta yang serupa di Galaxy Nexus 2 juga.

Memori More: versi semasa yang Nexus datang dengan 16 dan 32 GB memori dalaman. Mengubah ini kepada 64 GB memori dalaman pasti akan memberi telefon rangsangan dari segi jualan.

Availability dalam Warna More: Sejak Galaxy Nexus hanya terdapat dalam Black pada masa ini; pengguna tidak mempunyai pilihan yang banyak tetapi untuk pergi dengan warna itu. Pelancaran Nexus 2 dalam pelbagai warna akan memberikan pelanggan fleksibiliti untuk memilih warna kegemaran mereka.

Paparan Scratch Tahan: Initially Nexus Galaxy 2 dengan paparan calar tahan akan meletakkan pada kekaki yang sama sebagai iPhone 5. Ini adalah salah satu penambahbaikan bahawa Samsung pasti harus mempertimbangkan.

Jika anda cari telefon pintar baru dan pelbagai pada tahun 2012 sama ada iPhone seterusnya atau Galaksi Nexus akan menjadi pertaruhan yang baik, tetapi kami juga berharap kepada maklumat mengenai Samsung Galaxy baru mungkin dalam 3D? Pastikan anda memilih telefon pintar yang betul apabila membeli menangani telefon bimbit anda seterusnya. Sumber(phonesreview)

0 komentar: