Everyone is Connected

20111227

Cara Jailbreak iPhone, iPod touch atau iPad Dengan iOS 5.0.1 (untethered)





Penggodam telah jailbreaking iOS 5 peranti sejak sistem operasi mudah alih terkini Apple masih dalam versi beta. Tetapi sehingga kini satu-satunya cara untuk jailbreak iPhone, iPod Touch atau iPad yang menjalankan iOS 5,0 dan adalah untuk melaksanakan jailbreak terikat. Ini bermakna bahawa anda perlu untuk menyambung peranti mudah alih anda ke komputer dan menjalankan perisian jailbreak lagi pada bila-bila masa anda reboot.

Jailbreaking membolehkan pengguna iOS untuk mengakses fail dan tetapan yang tidak boleh didapati, memasang aplikasi yang tidak terdapat di App Store, membuka kunci iPhone untuk digunakan pada rangkaian selular ganti, dan membuat perubahan yang lain.

Seorang penggodam yang dinamakan pod2g telah mengeluarkan alat-alat untuk melaksanakan jailbreak untethered, dan mereka di Team Dev iPhone dan Chronic Dev Team telah dikemas mereka ke dalam beberapa utiliti mudah untuk digunakan.

Ini bermakna bahawa ia mudah untuk hampir setiap orang untuk melaksanakan jailbreak untethered pada iOS 5.0.1 supaya anda boleh reboot peranti mudah alih anda tanpa kehilangan apa-apa fungsi.

Terdapat beberapa kaveat. Pertama, ini hanya berfungsi pada iPhone 3GS, iPhone 4, iPad 1, dan generasi ke-3 dan 4 iPod Touch. Lebih baru peranti pemproses dengan Apple A5 seperti iPad 2 dan iPhone 4S adalah tidak disokong. Pod2g berharap untuk menggodam mereka peranti akan datang.

Kedua, jika anda jailbreak peranti yang menjalankan iOS 5,0 atau kemudian, anda akan kehilangan salah satu daripada ciri-ciri baru yang lebih sejuk: keupayaan untuk melaksanakan alih-udara kemas kini sistem operasi tanpa menyambung peranti anda ke komputer dan berlari iTunes. Jika anda jailbreaker jangka masa yang mungkin tidak menjadi masalah, kerana anda mungkin tidak mahu untuk menaik taraf kepada iOS 5.0.2 atau iOS 5.1 atau apa sahaja yang datang seterusnya sehingga anda tahu ia selamat untuk jailbreak.

Ketiga, jika anda menggunakan iPhone dikunci dengan ultrasn0w atau gevey, anda hanya perlu untuk melompat melalui beberapa gegelang tambahan dan pastikan anda menggunakan IPSW adat dengan iOS 5.0.1.

Akhir sekali, tiada jaminan bahawa segala-galanya akan bekerja sempurna - dan Apple mungkin tidak akan terlalu bersimpati jika anda muncul di kedai mengadu bahawa anda memecahkan iPhone anda apabila cuba untuk jailbreak.

Berkata, ia agak mudah untuk jailbreak iPhone, iPod Touch atau iPad menggunakan alat-alat baru.

Bagaimana untuk menaik taraf dari jailbreak tethered untuk jailbreak 1 untethered
Jika anda telah mendapat satu peranti yang menjalankan jailbreak terikat, apa yang anda perlu lakukan untuk beralih kepada jailbreak untethered adalah fire up ke Cydia pada peranti anda, search app dari Chronic Dev Team Dev yang dipanggil Corona, memasang dan menjalankan ia.

Anda juga boleh menggunakan utiliti redsn0w iPhone Dev Team untuk melakukan jailbreak untethered di atas jailbreak satu tethered. Tetapi menganggap anda bermula dari peranti yang tidak jailbroken, di sini adalah cara untuk meneruskan. Langkah-langkah ini telah diuji dengan PC Windows dan iPod touch generasi ke-4. Langkah-langkah yang perlu dan sangat serupa untuk sokongan iPhone dan model iPad.

Bagaimana untuk melakukan fresh, jailbreak untethered
1. Pastikan anda menjalankan iOS 5.0.1 pada peranti yang disokong. Anda juga akan memerlukan sebuah komputer dengan iTunes yang dipasang.

2. Redsn0w-turun 0.9.10b1 OS X atau lewat untuk Windows.

3. Unzip fail ke direktori pada komputer anda dan membuka direktori tersebut.

4. Klik kanan di atas redsn0w.exe dan pilih "menjalankan sebagai pentadbir." Pastikan untuk klik ya di mana-mana peringatan yang pop up.

5. Klik butang mengatakan jailbreak.

6. Ikut arahan dan pastikan peranti anda dimatikan dan dipasang ke dalam komputer anda. (Menghidupkan alat iOS off bukan cukup semudah memanfaatkan butang kuasa. Pastikan anda tekan dan tahan butang kuasa, kemudian slaid butang merah yang muncul untuk menutup sepenuhnya peranti anda).

7. Klik Seterusnya dalam utiliti redsn0w untuk meneruskan.

8. Masukkan mod DFU dengan langkah-langkah berikut:

  • Tekan dan tahan butang kuasa selama 5 saat.
  • Tanpa mengangkat jari anda dari butang kuasa, tekan dan tahan butang rumah selama 10 saat.
  • Than butang HOME untuk 15 saat lagi, tetapi angkat jari anda dari butang kuasa.
9. Redsn0w akan mengenal pasti peranti anda dan mula menghantar data kepadanya. Ini akan mengambil masa beberapa minit.



10. Seterusnya, pilih pilihan untuk memasang Cydia, ditambah mana-mana pilihan lain yang anda ingin dan klik Seterusnya.

11. Telefon bimbit anda akan reboot dan lebih banyak data akan dihantar ke peranti anda - kemudian redsn0w akan memberitahu anda yang anda lakukan.

Sekarang anda seharusnya melihat baris fly teks pada peranti mudah alih anda,followed by a walking pineapple and a progress meter

Apabila iPhone anda,iPod Touch,iPad anda reboots perlu selesai. Anda akan tahu peranti anda jailbroken jika anda lihat ikon untuk Store Cydia pada anda skrin utama. sumber(mobiputing)

0 komentar: