Everyone is Connected

20111227

Google Merancang Android Tablet Baru, Saingan iPad


Google Pengerusi Eric Schmidt telah mendedahkan bahawa syarikat itu merancang untuk membawa Android tablet utama kepada pasaran dalam tempoh enam bulan akan datang untuk bersaing dengan iPad Apple.

"Dalam tempoh enam bulan akan datang kami merancang untuk memasarkan tablet kualiti tertinggi," Schmidt memberitahu surat khabar Itali. Google telah di tangan dalam membangun Motorola Xoom, tetapi seperti tablet Android yang lain, ia mengalami jualan mengecewakan dalam pasaran yang dikuasai oleh iPad. Sejak itu, Google sendiri menjadi pengeluar hardware utama melalui 12.5 bilion dolar bahagian peranti pengambilalihan Motorola, yang kini di bawah pertimbangan oleh pihak berkuasa persaingan.

Menurut The Telegraph, Schmidt penghormatan kepada Steve Jobs "peranan dalam kickstarting pasaran tablet, menggambarkan iPad sebagai" menakjubkan ". "Steve Jobs adalah Michelangelo masa kita. Seorang kawan saya dan watak yang unik, mampu untuk menggabungkan kreativiti dan genius berwawasan dengan keupayaan kejuruteraan yang luar biasa, "kertas itu memetik beliau sebagai berkata. "Steve menyedari potensi revolusioner tablet dan mencipta satu produk yang menakjubkan seperti iPad," katanya.

Schmidt berkata bahawa persaingan antara telefon pintar Android dan iPhone "kejam". Dalam pasaran telefon pintar, Google reka bentuk pelbagai Nexus sebagai kedua-dua alasan ujian bagi versi baru Android dan untuk menunjuk-nunjuk perkakasan memotong-tepi. Samsung mengeluarkan peranti yang paling terkini, Nexus Galaxy. Sumber(hindustantimes)

0 komentar: