Everyone is Connected

20111228

Spire:Legal Siri Port Untuk Semua iOS 5 Device





Sekarang kita tahu iOS hacker chpwn (aka Geran Paul) bersama-sama dengan Ryan Petrich telah mengeluarkan satu alat yang baru bagi memasang Siri pada telefon jailbroken. Port Siri, yang dipanggil "Spire" berkerja pada mana-mana telefon yang boleh menjalankan iOS 5. Walau bagaimanapun, kerana Apple hanya secara rasmi menyokong Siri permintaan yang datang dari iPhone 4S, alamat pelayan proksi masih diperlukan.

Ada satu lagi perkara: Spire adalah Iegal

Walaupun secara teknikal mungkin untuk melaksanakan Siri pada peranti bukan iPhone 4S, sebagai sebelumnya telah menunjukkan Siri port, port itu telah melanggar hak cipta Apple. Fail sumber, imej Siri dan kod tidak bertujuan untuk disalin dan diedarkan secara meluas. Oleh itu, sebaliknya, muat turun Spire Siri sendiri secara langsung daripada Apple!

Sebaik sahaja muat turun 100 MB dipasang pada peranti jailbroken, pengguna perlu untuk mengkonfigurasi perisian dengan alamat pelayan proksi. Jelas Paul melalui Spire Proksi FAQ, "Apple telah membuat ia sangat mungkin mustahil untuk mengalahkan keperluan kebenaran [Siri]. Saya membalikkan kejuruteraan, dan ia tidak muncul mungkin untuk menyambung Siri cloud tanpa maklumat dari iPhone 4S. 

Ingat, penggodam tidak kerap membuang perkataan seperti "impossible" terlalu kerap. Jelas sekali, Apple mempunyai beberapa keselamatan tugas berat di tempat untuk menguruskan permintaan Siri.

Jadi bagaimana seseorang mendapatkan alamat proksi untuk Siri kemudian? Paul mencadangkan bahawa anda boleh meminta dan iPhone 4S memiliki kawan kepada Token pengesahan mereka. Tetapi yang lebih menarik ialah spekulasi bahawa kita akan melihat untuk membayar perkhidmatan proksi Siri yang mengenakan bayaran bulanan untuk akses kepada salinan Siri yang dipasang pada peranti iPhone 4S mereka sendiri.

Kemungkinan ketiga - dan satu komuniti hacker akan membina - untuk merobek Siri dan menggantikannya dengan ucapan "API" Google Chrome untuk decode permintaan dan hasil pulangan Siri.

Dalam erti kata lain, pada masa ini, Spire adalah langkah pertama ke arah pelaksanaan undang-undang port Siri, tetapi ia akan menjadi sukar bagi orang ramai untuk menggunakan sehingga ada penyelesaian untuk proksi Siri undang-undang juga. Sumber(techcrunch)

Spire yang kini boleh didapati di kedai aplikasi jailbreak, Cydia.

0 komentar: