Everyone is Connected

20111227

LG Smartphone Akan Mendapatkan Android 4,0


Samsung dan HTC mengumumkan rancangan mereka untuk melancarkan Android 4,0 (Ice Cream Sandwich) update untuk barisan telefon pintar mereka, LG juga tidak jauh ketinggalan. Syarikat rasmi akaun Facebook Bergerak Hantar bahawa ia akan mula menawarkan Sandwich Ice Cream (ICS) upgrade OS bagi pelbagai telefon pintar di dalam suku kedua dan ketiga 2012, yang akan diikuti oleh pelaksanaan global.

Pada suku kedua 2012, LG merancang untuk menawarkan OS baru untuk telefon pintar termasuk:
Optimus LTE, Prada telefon LG 3.0, LG Optimus 2X, LG Optimus Sol, LG my Touch Q dan LG Eclipse.

Pada suku ketiga, LG Optimus 3D, LG Optimus black, LG Optimus Big, LG Optimus Q 2 dan LG Optimus EX akan mendapat naik taraf. Syarikat itu juga mengumumkan bahawa tarikh permulaan yang tepat boleh berbeza-beza oleh pasaran, kerana setiap negara boleh mempunyai keperluan yang berlainan, bergantung kepada pengangkut dan model telefon pintar.

Minggu lepas, Samsung juga mengumumkan bahawa ia akan menawarkan update Android 4.0 hingga telefon pintar Galaxy dan tablet Galaxy Tab sebagai seawal 2012. Samsung di blog rasminya telah mengesahkan bahawa update platform untuk Galaxy S II dan Galaxy Note akan bermula pada suku pertama tahun 2012, dan lain-lain peranti Galaxy akan menyusul tidak lama lagi.

Google Android 4,0 membawa antara muka pengguna yang lengkap yang direka semula dengan berbilang-tugas yang lebih baik, pemberitahuan, Wi-Fi hotspot, sokongan NFC dan pengalaman anda melayari Web. OS juga mempunyai App Orang baru yang akan membenarkan pengguna melayari gambar, mesej dan kemas kini rangkaian sosial dari kawan-kawan, keluarga dan rakan sekerja.

OS baru juga pek Face Unlock ciri yang menggunakan pengiktirafan muka untuk membuka kunci telefon pintar. Sumber(timesofindia.indiatimes)

0 komentar: