Everyone is Connected

20131209

Gadget dengan Desain dan Fungsi Evolusioner

Youfacom.com - Sebagai masyarakat moden keperluan akan peranti elektronik untuk menunjang keperluan sehari - hari tak dapat dipisahkan . Keperluan hiburan misalnya , ada banyak sekali peranti untuk memenuhi keperluan tersebut seperti konsol game , home theatre , music player dan sebagainya . Untuk keperluan lain seperti masalah pekerjaan peranti yang digunakan tentu berbeza sebut saja PC , notebook dan tablet .

Seiring perkembangan teknologi , evolusi fungsi peranti terus mengalami perubahan seperti yang ditunjukkan oleh alat unik bernama Samsung Ativ Tab 5 & Samsung Ativ Tab 7 . Ya , sebagai sebuah smart PC peranti ini sangat pelbagai fungsi . Bagaimana tidak ? Semua keperluan hiburan dan pekerjaan dapat dilakukan di alat pintar ini.

Ketika di pejabat fungsikan saja alat ini menjadi partner kerja anda yang handal . Skrin sentuhnya yang besar menjadikan anda leluasa berkreasi dengan tugas - tugas pejabat . Catat semua aktiviti harian anda seperti membuat memo , jadual meeting , maupun idea - idea , cukup dengan calar tangan anda . S - pen yang sangat ketepatan membuat anda serasa menulis di atas kertas . Bersama ciri S - Note atur dokumen dan gambar tersebut dengan pilihan pelbagai template menarik jauh dari kesan bosan dan tentunya semua maklumat boleh tersusun rapi .

Jika anda kesulitan menaip dengan jumlah banyak dengan mode skrin sentuh , tancapkan saja Samsung Ativ Tab 5 & Samsung Ativ Tab 7ke keyboard dock dan fungsikan seperti sebuah komputer riba . Tuts keyboard dengan saiz full size memberi anda keselesaan menaip , walaupun dalam jumlah banyak sekalipun . Tak hanya itu keyboard dock yang digunakan pun sangat mudah untuk dibongkar pasang .

Untuk persembahan dan hiburan yang lebih optimum tampilkan saja visual Samsung Ativ Tab 5 & Samsung Ativ Tab 7di skrin lebih besar dengan ciri AllShare Play . Anda boleh memaparkan semua paparan multimedia , mulai dari dokumen kerja , foto , video , dan game - game dari Samsung Ativ tab 5 & Samsung Ativ Tab 7Anda . Sokongan multi finger touch hingga 10 jari memberikan sensitiviti yang tinggi . Scroll halaman website , rotate image , pinch untuk memperbesar dan memperkecil mahupun bermain games semuanya menjadi lebih mudah .

Abadikan setiap detik-detik dengan kamera untuk mewujudkan gambar yang berkualiti tinggi , lalu edit menggunakan aplikasi S - camera dan ciptakan hasil foto sekelas profesional jurugambar . Khusus di Samsung Ativ Tab 7 terdapat ciri dual camera yang membolehkan anda untuk mengambil gambar dari depan maupun belakang .

Peranti canggih belum sempurna kalau belum menggunakan sistem operasi yang mumpuni untuk menyokong prestasinya . Untuk itu SamsungATIV Tab 5 & Samsung Ativ Tab 7 telah dibekalkan Operating System Windows ® 8 . Sistem operasi ini penggunaannya sangat familiar dengan PC , aplikasi - aplikasi di OS Windows yang biasa digunakan boleh anda dapati atau install dengan mudah . Sistem operasi ini pun sangat adaptable , tinggal pilih saja ingin menggunakan tetikus dan keyboard seperti penggunaan desktop atau ingin lebih interaktif menggunakan skrin sentuh , secara automatik OS ini akan menyesuaikan keselesaan antara muka untuk anda . Tentukan sendiri keselesaan anda .k

Maklumat lebih lanjut mengenai Samsung Ativ Tab 5 dan Samsung Ativ Tab 7 sila melawat pautan ini .

 

0 komentar: