Everyone is Connected

20131215

SmartRing Canggih! Kini Boleh Angkat Telefon via Cincin

Youfacom.com - Kemajuan teknologi melahirkan pelbagai idea menarik. Belum lama ini jurutera mekatronik (mekanin-elektronik) Ashok Kumar berjaya membangunkan sebuah cincin pintar bernama Smarty Ring .

Ini bukan cincin biasa sebab dapat terintegerasi dengan telefon pintar penggunanya melalui Bluetooth 4.0 dengan jarak sehingga 30 meter. Smarty Ring boleh memaparkan panggilan telefon, teks, email, dan update laman media sosial melalui kedipan ikonnya.

Sehingga, cincin ini membolehkan penggunanya untuk menerima dan menolak setiap panggilan telefon. Selain itu, cincin tersebut juga mempunyai kawalan terhadap camera, music, dan profil telefon bimbit.

Cincin dengan lebar 13 milimeter ( mm ) dan tebal 14 mm itu disalut oleh keluli tahan karat . Wujud Smarty Ring ini muncul di sebuah laman web yang menawarkan pre-order. Demikian dilaporkan oleh The Register.

Di mana, dalam penjelasannya perhiasan yang melingkar di jari itu serasi dengan peranti berasaskan iOS dan Android. Smart ring itu dijual seharga USD275.

 

0 komentar: