Everyone is Connected

20131215

iPhone 5S Dekati Samsung Galaxy S4

Youfacom.com - Industri telefon pintar di Amerika Syarikat masih dipimpin Apple iPhone. Namun Samsung melekat cukup ketat dengan Galaxy S4.

Penelitian dari agensi penyelidikan Canaccord Genuity untuk bulan Oktober 2013 menyebutkan, iPhone 5S menjadi telefon pintar dengan jualan tertinggi di pembekal AT & T, Sprint, T Mobile dan Verizon Wireless.

Nah, Galaxy S4 menduduki kedudukan kedua di semua operator tersebut. Uniknya, iPhone 5C ada di kedudukan ketiga di semua operator. Sehingga kedudukan tiga besar telefon bimbit dengan jualan terbanyak serupa antara satu pembekal dengan yang lain.

Untuk diketahui, jualan telefon bimbit di Amerika Syarikat biasanya dilakukan melalui pembekal dengan sistem bundling. Pelanggan perlu melanggan perkhidmatan khidmat dalam kurun waktu tertentu.

"Kajian kami menunjukkan jualan kuat iPhone 5S di mana telefon bimbit ini menjadi telefon pintar dengan jualan terbanyak di semua pembekal besar di Amerika Syarikat, " kata Michael Walkley, penganalisis di Canaccord yang bersumber dari InformationWeek.d

 

0 komentar: