Everyone is Connected

20131209

Inikah Asus Padfone Mini?

Youfacom.com - Virus " telefon versi mini " seolah-olah sedang menjangkiti para vendor . Selepas Samsung , HTC , dan Sony , kini giliran Asus yang dikhabarkan tengah bersiap mengeluarkan telefon bimbit dengan tujuan seperti itu .

Produk yang dipilih untuk dihadirkan dalam versi mini adalah Padfone , telefon pintar yang mempunyai konsep yang cukup unik . Ia dikatakan unik kerana merupakan perpaduan antara telefon pintar dan tablet .

Padfone sebenarnya adalah telefon bimbit berasaskan Android yang boleh digabungkan dengan peranti belayar berasingan sehingga menjelma menjadi tablet .

Unit skrin yang disebut sebagai " Padfone Station " tersebut berfungsi sebagai media keluaran display dari Padfone . Semua komponen utama terdapat di unit telefon pintar .

Hadir dengan nama " Mini " , Padfone versi terbaru ini mempunyai bentang skrin yang lebih kecil berbanding generasi sebelumnya . Padfone Mini dikhabarkan akan hadir dengan saiz skrin 4.3 inci dalam mod telefon pintar dan 7 inci dalam mode tablet .

Padfone generasi sebelumnya mempunyai skrin 5 inci dalam mode telefon pintar dan 10.1 inci dalam mode tablet .

Untuk spesifikasinya , Padfone Mini dikatakan akan menggunakan pemproses Snapdragon 400 buatan Qualcomm , sokongan terhadap sambungan 3G , dan berjalan di sistem operasi Android 4.3 Jelly Bean .

Masih belum ada maklumat bila-bila peranti ini akan beredar di pasaran . Harganya pun masih misteri . Namun , seperti yang dipetik dari Engadget , beberapa waktu lalu , pengeluar asal Taiwan ini sudah menghantar jemputan kepada beberapa media untuk menyaksikan pelancaran dari produk tersebut pada hari Rabu akan datang .k

 

0 komentar: