Everyone is Connected

20110708

Apple Paten Could Bring Jenis Baru Sharing File iPhone & iPad




Bagaimana anda ingin untuk boleh berkongsi fail antara iPhone dan iPad hanya dengan menuang dari satu peranti yang lain? Ini adalah apa yang Apple ada dalam fikiran dengan permohonan paten, digali oleh Apple patently

Satu paten menggambarkan perkongsian fail melalui "metafora fizik," seperti satu peranti "menghisap" fail lain, atau "menuang" mereka seperti dari satu air lain, dengan di sertakan kesan bunyi.




Ini boleh dicapai dengan menggunakan sensor gerakan yang wujud di bawah dan link RFID atau Bluetooth antara kedua-dua peranti. Untuk menjadikan proses ini lebih realistik, paten itu menjelaskan kemungkinan antara muka bertindak balas kepada pelbagai kuasa fizik, seperti graviti, tork, pecutan, geseran, dsb.

Idea ini boleh digunakan untuk lebih daripada fail yang hanya berkongsi. Permohonan paten menerangkan kemungkinan mewujudkan objek grafik yang unik dan "flicking" mereka kepada peranti berhampiran. Sebagai contoh, pengguna boleh menghantar nota yang cepat atau coretan kepada rakan di dalam kelas.




Satu lagi permohonan paten menerangkan kemungkinan menggunakan gerak isyarat 3D baru untuk mencipta dan memanipulasi objek 3D, dengan aplikasi dalam bidang CAD dan permainan. Ia termasuk penjelasan yang terperinci gerak isyarat yang boleh digunakan untuk menjana, mengubahsuai, memanipulasi dan menambah warna dan tekstur objek 3D pada skrin peranti tablet. Sumber(mashable)

0 komentar: