Everyone is Connected

20111006

Firma Keselamatan Rusia Keretakan Kata laluan Blackberry







Breaker Password Telefon Elcomsoft telah berjaya memecahkan keselamatan BlackBerry.

Keselamatan korporat dan IT Rusia diaudit syarikat perisian Elcomsoft mengeluarkan versi baru Breaker Password Telefon minggu lepas yang mempunyai keupayaan untuk mendapatkan semula kata laluan telefon pintar Blackberry. 


Perlindungan data pada peranti Blackberry dianggap diatasi, tetapi pemulihan kata laluan didapati menggunakan teknologi Elcomsoft jika keselamatan pilihan "Device kata laluan" diaktifkan - kerana ia adalah kes secara lalai dengan peranti Blackberry menawarkan pilihan ini. 



Elcomsoft tuntutan penyelesaian yang direka bentuk untuk akses forensik kepada peranti yang dilindungi serta untuk membantu pengguna yang telah kehilangan kata laluan(password)mereka. Syarikat itu mengakui ia tidak boleh menjamin bahawa Breaker Password Telefon tidak akan digunakan untuk tujuan yang tidak sah taraf jika ia jatuh ke tangan pelanggan yang salah. 

"Penggunaan seperti ini sangat tidak mungkin, bagaimanapun," Pemasaran dan Jualan Elcomsoft Pengarah Olga Koksharova memberitahu Berita Digital Timur-Barat. 

Akses perlu Fizikal 

Syarikat itu mengenal pasti pelanggan yang sesuai untuk produk-produk perisian yang paling sensitif. "Selain itu, produk terbaru kami, IOS Forensik Toolkit, dijual secara eksklusif kepada badan-badan kerajaan dan syarikat-syarikat dan juga kepada kontraktor dan syarikat-syarikat pengauditan di bawah kontrak yang ketat," jelas Koksharova. 

Dari segi praktikal, akses fizikal ke peranti atau kad memori adalah perlu. Ini agak menghadkan risiko akses kepada data pengguna, memandangkan bahawa pengguna yang kehilangan peranti mereka biasanya boleh mengaktifkan prosedur kawalan jauh yang termasuk kemungkinan memotong semua data. 

"Lanun Password dan data cenderung untuk menggunakan kaedah kejuruteraan sosial, sebagai contoh, bukannya penyelesaian teknologi seperti kami," tambah Koksharova. 

Ditubuhkan pada tahun 1990, Moscow-beribu pejabat Elcomsoft menyediakan perisian untuk pemulihan kata laluan bagi peranti Apple (iPhone, iPad, iPod), telefon pintar dan tablet Blackberry, aplikasi pelbagai Microsoft dan lain-lain data disulitkan. Syarikat itu mendakwa produknya digunakan oleh kebanyakan Fortune 500 syarikat, cawangan berganda tentera di seluruh dunia, kerajaan, dan semua syarikat perakaunan utama. Sumber(eweekeurope)

0 komentar: