Everyone is Connected

20111016

IOS 5: Komuniti Jailbreaking Membuat Versi Yang Bukan terikat

Apple telah mengeluarkan IOS 5 baru sistem update untuk iPhone, iPad dan iPod. Versi beta sistem baru telah keluar selama beberapa minggu sekarang, membenarkan pemaju jailbreak untuk mula belajar cara terbaik untuk jailbreak sistem IOS 5 baru.

Jailbreaking adalah satu cara untuk membolehkan peranti IOS anda untuk memasang perisian di luar Apple App Store dan untuk membolehkan beberapa tweak dan tetapan yang dikunci oleh Apple dalam sistem operasi formal. Voids Jailbreaking jaminan anda dan mungkin menyebabkan kerosakan pada peranti anda jika tidak dilakukan dengan betul.

Dengan seberapa segera sebagai Apple IOS 5 baru keluar, sesetengah pemaju jailbreak mengeluarkan versi jailbreak terikat menyokong iPad 1, iPod dan iPhone. Jailbreak terikat bermakna bahawa jika anda memasang, ia hanya akan tinggal kesan sehingga masa akan datang reboot peranti anda. Dan apabila anda reboot peranti, anda akan perlu buat semula jailbreak.

Jailbreaking communiti kini sedang berusaha untuk membangunkan penyelesaian bukan terikat jailbreak. Yang kedua, yang lebih utama, usaha untuk mencari penyelesaian jailbreak iPad 2 baru dan iPhone 4S di bawah IOS 5. Sehingga kini, hanya IOS 4.3.3 jailbroken.

MuscleNerd, salah satu pemaju jailbreak yang diketahui dan merupakan salah satu daripada ahli-ahli teras Pasukan Dev iPhone, baru sahaja mengesahkan bahawa peranti iPhone 4S dan iPad 2 membawa bahagian pemuat but yang sama. Oleh itu, apabila seseorang itu akan mendapat jailbroken, yang lain akan mengikuti.

Ini pengumuman di Twitter memulakan perlumbaan antara pasukan jailbreak terkemuka untuk mencari penyelesaian jailbreak iPhone 4S baru dan iPad 2 di bawah IOS 5 dan di bawah pemuat but baru. Sumber(ibtimes)

0 komentar: