Everyone is Connected

20120315

Cara Reset BlackBerry Playbook





Kilang menetapkan semula PlayBook BlackBerry dan mengembalikan tablet kembali ke keadaan asal, seolah-olah ia tidak pernah digunakan sebelum ini. Ia memadamkan data, fail, muat naik aplikasi dan apa-apa akaun yang diberikan seperti alamat Google Mail.

Melakukan reset kilang boleh menjadi berguna dalam beberapa situasi dan atas sebab-sebab yang berbeza. Anda mungkin mahu menjual tablet dan memastikan semua data peribadi anda akan dipadam dari peranti terlebih dahulu. Ia juga boleh menjadi berguna jika peranti anda telah menjadi terlalu tersumbat dengan aplikasi, fail dan akaun yang berlainan yang boleh menjejaskan prestasi.

Ikut langkah demi langkah panduan untuk menetapkan semula Playbook BlackBerry anda. Lihat juga Bagaimana untuk menetapkan semula tablet Android dan Bagaimana untuk menubuhkan BlackBerry Bridge 2.0.

Nota: Sebelum resetting PlayBook, membuat sandaran di mana-mana data yang anda ingin simpan. Apps boleh turun lagi selepas ditetapkan semula.

langkah Satu
Navigasi ke menu Settings. Melakukan ini dengan swipe ke bawah dari bezel di atas skrin atau memanfaatkan ikon bergigi di sudut kanan atas skrin utama.


langkah Kedua
Tatal ke bawah menu Setting dan klik pada Security.


langkah Tiga
Dalam anak tetingkap Security di sebelah kanan, klik pada pilihan Security Lap.


langkah Empat
Taip perkataan 'blackberry' ke dalam kotak teks dan klik Lap Data. PlayBook akan menjalankan reset kilang penuh dan reboot tablet sedia untuk digunakan lagi.

0 komentar: