Everyone is Connected

20120320

Samsung Galaxy S III Dengan Quad-Core Exynos Cip?

Samsung Galaxy S III belum diumumkan lagi, tetapi itu bukan bermakna khabar angin sekitar peranti ini akan berhenti.

Korea Times melaporkan semalam bahawa baru-baru ini ia duduk semeja dengan seorang eksekutif Samsung yang tidak dikenali yang memberitahu penerbitan bahawa Galaxy S III akan menghantar cip quad-teras syarikat Exynos.

Langkah itu, jika benar, boleh menjadi satu tamparan utama kepada bahagian divisi Qualcomm cip, yang telah menyediakan pemproses Samsung untuk beberapa waktu.

Cip Exynos Samsung telah diraikan oleh syarikat itu sebagai persembahan yang terkemuka di dalam ruang yang mudah alih. Walau bagaimanapun, setakat ini, Samsung telah menolak pilihan dual-core, yang boleh didapati dalam Galaxy Note, dan Galaxy S II, antara lain. Cip quad-core eksekutif mengatakan akan datang di Galaxy S III ini juga menonjolkan sokongan LTE dan (W-CDMA), mengikut kepada Korea Times.

Khabar angin terus berputar apabila Samsung akhirnya mungkin melancarkan Galaxy S III. Peranti itu dijangka akan diumumkan di Kongres Dunia Mudah Alih di Barcelona bulan lalu, tetapi yang tidak pernah berlaku. Awal bulan ini, ZDNet Korea memetik sumber yang mengatakan bahawa pelancaran itu akan berlaku pada bulan April sebagai sebahagian daripada kempen iklan sekitar Olimpik 2012 di London.

Hanya semalam, bagaimanapun, tune ini berubah apabila imej berupa sebagai Galaxy S III muncul pada Reddit. Berdasarkan imej mereka, dipercayai peranti akan dilancarkan pada 22 Mei - hari yang sama Samsung memegang "Unpacked" Sekiranya di London.

Bagi sebahagian, Samsung telah tinggal pada pelancaran akhirnya Galaxy S III, memutuskan sebaliknya menumpukan perbincangan awam mengenai produk yang ada sekarang.

Bulan lepas, Laporan Genius Boy melangkah lebih lanjut, memetik sumber yang mengatakan bahawa peranti akan datang dengan 4,8 inci "full HD" paparan dan sokongan Android 4.0 (Ice Cream Sandwich). Menariknya, blog juga berkata bahawa peranti akan datang dengan 1.5GHz quad-teras Samsung Exynos pemproses - pilihan yang sama eksekutif tersebut akan datang kepada peranti. Sumber(news.cnet)

 

0 komentar: