Everyone is Connected

20110824

Apple akan menambah amaran gempa bumi untuk IOS 5





Pengguna yang mempunyai versi beta IOS 5 telah melaporkan bahawa pilihan baru dalam tetapan untuk Pusat Pemberitahuan akan menyediakan pengguna Jepun dengan amaran gempa bumi. Arahan ini juga memberi amaran kepada pengguna bahawa menghidupkan tetapan ini akan mengurangkan hayat bateri iPhone mereka.

Jepun mempunyai sistem gempa bumi dalam talian, yang memberi amaran dari mana-mana sahaja untuk dua minit sebelum gempa bumi. Masa itu adalah penting untuk mendapatkan orang untuk keselamatan. Sistem ini sudah boleh menghantar mesej teks kepada telefon bimbit. Ini ciri-ciri pada iPhone penyaliran bateri kerana ia sentiasa disambungkan kepada sistem amaran gempa bumi Jepun.

Apple mempamerkan IOS 5 pada Persidangan Pemaju Worldwide syarikat, awal tahun ini dan setakat ini, terdapat tidak satu tarikh pembebasan yang tepat lagi. Ia adalah khabar angin yang kemas kini akan disediakan apabila iPhone baru keluar tahun ini, yang juga ada gosip sama ada dalam bulan September atau Oktober. Sumber(moneycontrol)

0 komentar: