Everyone is Connected

20110809

Google + Datang Untuk iPad; Skype untuk Mac menambah sokongan Lion & HD






Google+aplikasi bagi IOS telah diperluaskan untuk menyokong iPad dan iPod sentuh. Di samping itu, Skype untuk Mac versi 5,3 telah dirilis, menambah sokongan untuk Mac OS X 10,7 Lion, serta panggilan video definisi tinggi.

Skype untuk Mac 5,3
Versi terbaru Skype untuk Mac, yang dikeluarkan pada hari Isnin, membawa beberapa penambahbaikan perisian tersebut, tetapi yang paling relevan adalah sokongan untuk Mac OS X 10,7 Lion, serta panggilan video HD. Perisian, yang free didownload, serasi dengan Lion serta versi Mac OS X yang lalu sebagai jauh ke belakang 10,5 Leopard.

Dengan Skype untuk Mac 5.3, pengguna boleh menghantar dan menerima video HD. Ciri-ciri ini menggunakan yang terbina dalam kamera FaceTime definisi tinggi yang terdapat pada Mac terbaru Apple, dan juga disokong oleh kamera HD luar. Skype mengesyorkan bahawa pengguna telah memuat naik / memuat turun kelajuan 1.5Mbps untuk memastikan kualiti terbaik dengan panggilan video definisi tinggi.

Pada bulan Mei, Skype telah dibeli oleh Microsoft $ 8.5 bilion, sebagai gergasi Redmond, Washington, perisian merancang untuk menggunakan teknologi untuk menyokong perkhidmatan seperti Xbox dan Windows Telefon. Dan bulan lalu, Skype bergabung dengan Facebook untuk menawarkan panggilan video kepada perkhidmatan rangkaian sosial.

Google + untuk iPad
Google secara resmi pada hari Isnin dikemaskini Google+aplikasi, menambah sokongan untuk iPad dan iPod sentuh. Versi 1.0.2.1966 kekal free download di App Store. Tambahan lain dalam kemas kini termasuk tetapan berhimpit-himpit, pemberitahuan menambah bulatan agregat, dan prestasi dan peningkatan kestabilan. Ia adalah download 5.5MB.






Kemunculan Google + pada iPad diperhatikan kerana persaingan utama rangkaian sosial yang baru ditubuhkan, Facebook, masih tidak mempunyai aplikasi asli untuk iPad. Facebook rasmi bagi perisian bawah adalah salah satu aplikasi yang paling popular untuk telefon bimbit Apple. Sumber(appleinsider)


0 komentar: