Everyone is Connected

20110809

IOS 5 Beta Mendedahkan Fungsi Bersepadu Ucapan-to-Teks






Apple ditetapkan untuk melepaskan IOS 5 dan dengan satu senarai panjang ciri-ciri baru. Sebahagian daripada ini telah diumumkan oleh Apple sementara yang lain telah ditemui oleh pemaju. Satu perubahan besar di kaki langit jatuh ke dalam kategori kedua: Deep Voice pengiktirafan integrasi dengan sistem IOS seluruh iPhone.

New Screenshot telah didedahkan oleh 9to5mac menunjukkan bagaimana fungsi ucapan-kepada-teks yang dibina ke dalam IOS 5. Walaupun transkripsi ucapan telah dikhabarkan untuk beberapa lama, ia mungkin screenshot ini menunjukkan bahagian IOS 5 yang tidak akan dilepaskan oleh Apple dalam versi akhir.

Menurut 9to5mac, butang mikrofon yang digariskan dalam kuning di atas beroperasi dalam cara yang mudah. Menyentuh kunci ini mengaktifkan fungsi ucapan-kepada-teks dan IOS 5 mendengar sehingga pengguna berhenti bercakap. Teks secara automatik dimasukkan ke dalam medan teks. Komponen ini akan muncul untuk menjadi hanya satu aspek sistem kawalan suara bersepadu.

Laporan Terdahulu menunjukkan terbina di IOS Penolong juga boleh dimasukkan dalam IOS 5 menggunakan teknologi dari Siri dan penterjemah bersama-sama dengan yang iCloud. Ucapan boleh dihantar kepada pelayan yang besar untuk pemprosesan cepat dan data sampingan seperti lokasi boleh disokong dengan permintaan untuk menjawab soalan-soalan dengan cepat. Crowd-sumber pengumpulan data juga boleh cepat meningkatkan pengiktirafan ucapan pada peranti individu. Menurut 9to5mac beberapa ciri-ciri kawalan suara akan bawah eksklusif.

Jika Apple bergolek daripada bersepadu ucapan-ke-teks dan pengecaman suara dengan cara yang sama ketika mereka melancarkan Kawalan suara, ciri-ciri baru boleh terhad kepada iPhone 5. Ia masih dapat dilihat jika ciri-ciri suara yang baru akan siap untuk masa perdana dengan pelancaran IOS 5 hanya beberapa minggu. Sumber(iphonefaq)

0 komentar: