Everyone is Connected

20110823

Dual-Mode CDMA / GSM iPhone 5 Sekarang Sedang Diuji oleh Apple?







Apple mula untuk menguji iPhone 5 Peranti dengan dual-mode CDMA dan GSM radio, yang akan membuat iPhone generasi akan datang  world phone model. Dengan menawarkan satu GSM multi-mode dan CDMA device, Apple menawarkan 1 peranti sama ada untuk AT & T atau Verizon Wireless, dengan operasi yang bekas rangkaian GSM dan yang kedua menggunakan satu rangkaian CDMA di Amerika Syarikat Langkah itu akan membolehkan Apple untuk memudahkan barisan produknya pada masa yang sama dapat secara serentak menjangkau pelanggan di kedua-dua teknologi rangkaian. 

Menurut TechCrunch, pemaju yang tidak mahu dikenali tetapi bukti tawaran fakta mengesahkan, mendedahkan bahawa telefon tunggal yang dibawa dua ID pengangkut yang berbeza pada masa yang sama telah dikesan dalam log app.

Log menunjukkan bahawa app telah secara ringkas diuji oleh beberapa orang yang menggunakan apa yang hampir pasti iPhone 5, ternyata ia berjalan iOS 5, sporting dua set yang berbeza kod rangkaian mudah alih (MNC) / kod negara mudah alih (daerah). Kod tersebut boleh digunakan untuk mengenal pasti pembawa mudah alih dengan unik.

Peranti yang sama mengakses aplikasi melalui kedua-dua AT & T dan rangkaian Verizon, ternyata. Senario ini tidak akan didapati dengan iPhone hari ini. Walaupun versi CDMA iPhone 4 yang ditawarkan melalui Verizon Wireless mengandungi chipset Qualcomm global, model telefon yang tidak mempunyai akses kepada SimCard yang untuk mengakses rangkaian GSM, mengehadkan keupayaan chipset telefon dunia. Sumber(gottabemobile)

0 komentar: