Everyone is Connected

20110822

Skype Membeli GroupMe Perkhidmatan Mesej




Skype telah mengumumkan bahawa ia telah bersetuju untuk mengambil alih kumpulan mesej perkhidmatan GroupMe.

Maklumat kewangan perjanjian itu tidak diturunkan. "Skype dan GroupMe mempunyai visi yang dikongsi bersama untuk mewujudkan aplikasi dan pengalaman yang pilihan komunikasi harian bagi satu bilion orang," Skype CEO Tony Bates berkata dalam satu kenyataan mengumumkan perjanjian itu. "Pasukan GroupMe telah mewujudkan sebuah kumpulan mesej yang sangat melekit pengalaman yang bekerja di seluruh peranti mudah alih dan platform, ini tambahan yang sempurna untuk produk suara, video dan teks dalam keluarga Skype."

Perkhidmatan tahun, yang menggabungkan kumpulan menghantar mesej percuma dan persidangan yang memanggil untuk mencipta perbualan kumpulan yang berterusan berasaskan mudah alih, adalah sebahagian daripada pasaran yang bertukar menjadi warna merah panas awal tahun ini. GroupMe pesaing saingan Beluga direbut oleh Facebook pada bulan Mac.

GroupMe, yang dengan bangganya mengumumkan pada bulan Februari bahawa ia menghantar satu juta mesej teks sehari, melancarkan versi yang dirombak iPhone dan aplikasi Android pada bulan Mac bahawa ciri-ciri antara muka yang lebih baik, berkongsi foto dalam kumpulan dan berkongsi lokasi.

GroupMe telah dibangkitkan hampir AS $ 11 juta dalam pembiayaan usaha dari rakan-rakan seperti Ventures Khosla, Modal Pusingan Pertama, Betaworks, SV Angel, Lerer Ventures, General Catalyst Partners dan Pengasas Kolektif.

Pengambilalihan ini datang sebagai Skype itu sendiri adalah tertakluk pengambilalihan oleh Microsoft untuk AS $ 8.5 bilion. Sumber(zdnet)

0 komentar: