Everyone is Connected

20110815

McAfee melancarkan anti-kecurian aplikasi mudah alih untuk iPhone






McAfee, salah satu pemimpin dalam perisian antivirus PC, ia akan melancarkan satu fokus pengguna anti-kecurian app untuk iPhone hari ini. McAfee WaveSecure baru membolehkan pengguna untuk melindungi privasi dan data mereka dalam hal iPhones mereka hilang atau dicuri. Produk baru menunjukkan bahawa syarikat keselamatan PC-fokus beralih sumber-sumber mereka ke dalam keselamatan mudah alih sebagai peranti pengkomputeran mudah alih mula menghadapi serangan siber yang canggih sebagai saudara-saudara PC mereka yang sama.

Jika syarikat-syarikat keselamatan dan mudah alih bertindak dengan cukup pantas, mereka mungkin boleh mewujudkan persekitaran bebas risau untuk pengguna telefon mudah alih dengan ia datang untuk berasa selamat. "Kami telah keselamatan mudah alih selama lebih kurang sepuluh tahun, tetapi kami dalam tempoh perubahan yang pesat sekarang," kata Lianne Caetano, pengarah pemasaran produk untuk penyelesaian McAfee pengguna mudah alih, dalam satu temu bual.

"Sekarang kita mempunyai persekitaran yang berbilang kaum, dan kita perlu memastikan kita bekerja dengan lancar." Dengan WaveSecure, pengguna boleh membuat sandaran kenalan, gambar, dan video serta dari jauh menjejaki lokasi iPhone mereka melalui portal McAfee talian WaveSecure. Pengguna wayarles boleh memulihkan kenalan mereka, walaupun untuk peranti Android. Jika peranti telah hilang, dicuri, atau rosak atau jika pengguna tidak sengaja memadam data - pengguna boleh mendapatkan kembali data mereka. "Ini adalah amat penting kerana telefon ini adalah lanjutan kami," kata Caetano. Caetano mengatakan bahawa kemungkinan bahawa seseorang akan kehilangan telefon pintar dalam se
tahun adalah cukup baik, dan ramai pengguna yang mempunyai banyak maklumat perniagaan kepada orang-orang telefon.

Kos kehilangan data korporat boleh menjadi sangat tinggi. Namun, pengguna tidak dididik mengenai menambah perlindungan kepada telefon mereka, sebahagian besar. Santa Clara, Calif-berasaskan McAfee mendapat teknologi WaveSecure melalui perolehan tenCube, pencipta WaveSecure, tahun lalu. WaveSecure belakang data pengguna dan mengembalikan jika perlu. App kini boleh didapati di Apple App Store untuk $ 19,99. Produk WaveSecure sedia ada pada beberapa platform perisian mudah alih yang lain.

Pesaing seperti Lookout Bergerak Keselamatan menawarkan free download untuk perlindungan antivirus-nya dan kemudian mengenakan bayaran $ 29,99 tahun untuk sandaran dan pengesanan dalam talian jauh telefon hilang. McAfee mempunyai produk keselamatan mudah alih untuk dekad yang dipanggil Virus Scan Mobile, yang tertumpu pada awal dalam pasaran Symbian dan telah diberikan baru-baru ini untuk sistem operasi mudah alih Android.

Kira-kira setahun yang lalu, McAfee memperoleh Amanah Digital untuk mendapatkan produk mobiliti perusahaan yang digelar Enterprise Mobility Manager.McAfee juga mempunyai keselamatan apl web mudah alih yang dipanggil McAfee SiteAdvisor. McAfee menggabungkan persembahan ini berbeza sebagai suite produk yang dipanggil McAfee Bergerak Keselamatan pada bulan Jun, berkata Caetano More aplikasi dijangka akan ditambah kepada McAfee suite mudah alih dari masa ke masa.

App IOS terdapat dalam Bahasa Malaysia, Cina (Ringkas dan Tradisional), Denmark, Belanda, Finland, Perancis (Eropah dan Kanada), Jerman, Yunani, Indonesia, Itali, Jepun, Korea, Norway, Bahasa Portugis (Eropah dan Brazil), Sweden , Bahasa Sepanyol (Eropah dan Mexico) dan Rusia. Sumber(vanturebeat)

0 komentar: