Everyone is Connected

20110802

ICloud.com Goes Live, beta dan Pelan Harga Dinyatakan



Laman web iCloud.com Apple telah gone live, membenarkan pemaju untuk menguji versi dalam talian penggantian MobileMe. Pada masa yang sama, versi beta suite iWork untuk IOS dan iPhoto juga telah disediakan. Dan tidak dapat tidak, banyak perkara telah dibocorkan kepada web.

ICloud baru Apple "sync" perkhidmatan. Apabila anda membuat atau mengedit gambar atau dokumen di iPhone anda, iPad, Mac atau Windows PC, ia secara automatik ditolak kepada sebarang peranti lain yang telah anda pilih. Oleh itu, anda boleh snap foto pada iPhone anda dan mereka bersedia untuk mengedit pada iPad anda di saat itu, bersama-sama dengan sokongan yang selamat pada Home Mac anda.

Laman iCloud.com Rumah dalam talian bagi data anda. Ada kalendar, buku alamat, app mel web, akses kepada Cari perkhidmatan iPhone saya dan seksyen baru yang dipanggil "iWork." Ini semua melihat banyak seperti rakan-rakan IOS mereka, sampai ke ikon. Ini tidak menghairankan, walaupun MobileMe terseksa yang amat besar menggunakan iPad seperti antara muka yang sangat untuk aplikasi web Mail.

Yang paling menarik adalah versi online Pages, Numbers dan Keynote. Posted screenshot menunjukkan bahawa tidak ada pengeditan atau fungsi malah melihat lagi. Pelawat diberitahu sebaliknya untuk melancarkan aplikasi pada peranti IOS dan menghidupkan iCloud. Mungkin ada tidak akan menjadi cara untuk melihat dokumen-dokumen anda di web, atau mungkin ia akan ditambah sebelum pelancaran rasmi.

Sekarang nampaknya tidak akan ada apa-apa cara untuk melihat foto anda di iCloud.com.

Pengguna Windows tidak perlu berasa terpinggir, sama ada. Juga disediakan Control Panel iCloud untuk Windows (beta 3), yang membolehkan anda mengkonfigurasi iCloud pada PC. Photo Stream, kenalan dan disokong kalendar, dan barangkali dokumen iWork entah bagaimana mungkin wrangled untuk membuka pada PC, juga.

Backup Cloud juga bekerja di perangkat menjalankan IOS 5 terbaru beta. Anda dapat memilih untuk cadangan kamera roll Anda (foto sebenarnya diambil dengan perangkat), rekening, dokumen dan pengaturan untuk iCloud secara otomatis setiap kali iDevice terpasang power. Hal ini penting untuk siapa saja yang menggunakan iPad sebagai mesin utama mereka, dan tidak terikat ke komputer dengan iTunes.

ICloud adalah gratis, dan dilengkapi dengan penyimpanan 5GB. Anda juga dapat membayar lebih. $ 20 per untuk penyimpanan 10GB, $ 40 untuk 50GB dan $ 100 Anda akan mendapatkan 50GB. Tapi sebelum Anda bergegas keluar dan menghabiskan ekstra, ingat bahwa kuota penyimpanan iCloud tidak mencakup(merangkumi)foto, musik iTunes Anda, aplikasi anda atau buku yang Anda beli. Bahkan, 5GB terlihat seperti lebih dari cukup bagi kebanyakan orang. Penyimpanan tambahan dapat dibeli dari dalam iCloud pengaturan aplikasi pada perangkat IOS Anda.

Layanan iCloud akan dilancarkan kepada publik bersama dengan IOS 5, dalam beberapa waktu pada bulan September. Sumber(wired Dan iCloud.com)

0 komentar: