Everyone is Connected

20120908

iPhone 5 akan Menyokong 4G LTE di beberapa Baerah di Seluruh Dunia

Youfacom.com - WSJ melaporkan bahawa Apple iPhone 5 sememangnya akan menyokong LTE. Terdapat tambahan adalah berita baik untuk yang kerap berpergian: ia akan menyokong lebih LTE band bagi liputan global di seluruh Amerika Syarikat, Eropah, dan pasaran Asia. Pada masa ini, Apple menawarkan dua cara LTE untuk iPad generasi ketiga, yang juga berjalan di atas kedua-dua Verizon dan AT & T rangkaian.

Ia telah dikhabarkan bahawa Apple akan menggabungkan telekomunikasi Qualcomm cip terbaru ke iPhone 5, MDM9615, yang telah dibina di atas seni bina 28 nanometer. Berbanding dengan apa yang kini boleh didapati, silikon baru menawarkan penggunaan kuasa yang rendah dan footprint yang lebih kecil. Ini boleh menjelaskan mengapa kebanyakan telefon Android telah bergegas ke dalam pasaran. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, telefon pintar LTE telah menjadi beefier dalam saiz untuk menempatkan generasi lama LTE teknologi.

Satu lagi perkara yang menarik, Qualcomm MDM9615 menggabungkan sokongan untuk suara dan data pada cip tunggal. Sehingga kini, hanya Amerika Syarikat yang menawarkan Voice-Over-LTE atau VoLTE, adalah PCS Metro di beberapa bandar-bandar yang dipilih. Kelebihan suara LTE adalah bahawa ia menghasilkan HD panggilan suara berkualiti. Ia adalah jelas pada masa ini jika Verizon atau AT & T adalah VoLTE bersedia.gearlive

 

0 komentar: