Everyone is Connected

20110527

Sekarang, sebuah aplikasi iPhone untuk Sewa kereta anda dan menghasilkan pendapatan sewa

Penyelidik telah membangunkan aplikasi iPhone baru yang mereka katakan boleh memungkinkan anda untuk kereta sewa anda dengan orang lain dan berpotensi menghasilkan beberapa pendapatan sewa yang baik.

Aplikasi baru dengan Getaround, pembekal perkhidmatan sewa kereta di AS, membolehkan pemilik kenderaan untuk "un-idle" kereta dan meringankan kos pemilikan kenderaan sewa dengan orang lain.

Untuk perkhidmatan untuk bekerja, pengguna hanya perlu memasang Kit kereta Getaround dalam kenderaan mereka yang menggabungkan GPS, Wi-Fi dan teknologi remote tanpa kunci.

Aplikasi ini kemudian membolehkan mereka untuk melaksanakan semua transaksi, termasuk tempahan, bayar dan unlocking kereta, dengan menggunakan apa-apa yang lain iPhone, dilaporkan LiveScience.

"Getaround membebaskan kita dari beban pemilikan kereta dengan memainkan aset idle, mahal, dan kurang dimanfaatkan menjadi sesuatu yang dapat menghasilkan pendapatan, dan Kit kereta Getaround dan teknologi smartphone membuat kereta sewa yang selamat dan boleh diakses oleh semua orang," Getaround pengasas dan CEO Sam Zaid berkata dalam satu kenyataan.

Untuk membantu dengan keselamatan, Getaround membolehkan pemilik kereta mempertahankan kawalan penuh atas kereta mereka dengan menetapkan harga dan ketersediaan.

Pemilik juga mempunyai pilihan untuk meluluskan setiap permintaan sewa individu. Mereka juga boleh memantau dan menjejaki kenderaan untuk memastikan kenderaan yang sedang digunakan dengan betul, kata syarikat itu.

Selain itu, kereta diasuransikan premi yang disediakan oleh Getaround dan Berkshire Hathaway, jadi jika sesuatu yang tidak beres, insurans akan menutupinya. Sumber(economictimes.indiatimes)

0 komentar: